• 09 DEC 15
    • 0

    Comunicarea Medic Pacient – abordare multidisciplinara

    Fiecare dintre noi a experimentat cel putin o data in viata o intalnire cu un medic, chiar si doar pentru banalul vaccin in copilarie. Intalnirea medic pacient poate avea loc programat sau in urgenta si celor mai multi dintre noi le creeaza o stare de disconfort.

    Modul cum ne trateaza, vorbeste, ne priveste sau nu medicul din fata noastra, conteaza! O stie fiecare dintre noi prin experienta pe propria piele.

    Toate ziua auzim vorbindu-se de migratia medicilor, de spatii deplorabile sau excelent dotate. Sintetizand, mai toate sunt extreme. Dar normalul unde s-a ascuns?

    Ne-am gindit sa abordam un subiect “banal”, dar atat de important: comunicarea medic pacient. Ideea unei abordari multidisciplinare a venit de la sine.

    Simpozionul cu tema Comunicarea medic pacient – abordare multidisciplinara a fost organizat de Asociatia Romana ptr. Dezvoltarea Educatiei in Sanatate (ARDES), in data de 12 noiembrie la Institutul National de Statistica, Sala Albastra si a fost creditat de Colegiul Medicilor.
    ARDES-ul este un ONG infiintat in 2006, care isi propune cresterea gradului de educare/informare a populatiei referitor la teme medicale. ARDES-ul a orgnizat de-a lungul timpului atat cursuri de educatie medicala continua la distanta cat si simpozioane si/sau cursuri de tip hands on, cat si realizarea de materiale educationale pentru pacienti, cel mai cunoscut fiind site-ul educational www.cardioconsult.ro, acreditat Honcode.

    Invitatii au fost deopotriva medici, psihologi, sociologi si nu in ultimul rand un reprezentant al presei, caci subiectul este unul extrem de complex.

    S-a discutat despre inteligenta emotionala, alianta terapeutica si rolul primelor 5 minute in stabilirea acestei aliante. Comunicarea non verbala este la fel de importanta in comunicarea medic-pacient, ca si in comunicarea obisnuita.
    Desigur nu au fost neglijate aspectele legale ale comunicarii medic-pacient si importanta unor forme de educatie medicala continua si in acest domeniu.

    Imaginea medicilor reflectata in presa romaneasca, cu bune si cu rele, nu a fost nici ea neglijata si s-a punctat contributia constructiva pe care ar putea sa o aiba presa in corecta informare a pacientilor.

    Dr.Google, sursa principala de informare a unei categorii de pacienti se poate dovedi un aliat de nadejde atunci cand articolul este semnat, sursele citate. Este cazul site-urile acreditate Honcode, asa cum este si site-ul www.cardioconsult.ro

    Limbajul a fost inteligibil, nontehnic, astfel incat nimeni din auditoriu sa nu se simta exclus.

    Starea generala de sanatate a pacientului este in centrul preocuparilor noastre asa incat ne-am propus sa organizam si o a doua editie a evenimentului cu o gama mai extinsa de subiecte, desigur.

    Va asteptam, deopotriva, participanti si sponsori sa fiti alauri de noi la editia 2016!

    Nicoleta Calomfirescu, 09.12.2015

     

    Leave a reply →

Categorii

Cele mai comentate articole

Cele mai vizualizate articole

Photostream